donderdag 21 maart 2013

Gardafriends winnaar Fanpage Award



Gardafriends, de Facebook-pagina voor fans van het Gardameer, heeft de TNS Fanpage Award gewonnen, de prijs voor de beste community op Facebook in Nederland! Dat is de uitkomst van een onderzoek dat TNS Nipo heeft gehouden onder 150 Facebook-pagina's van bedrijven, organisaties, instellingen en media-bedrijven (tijdschriften, omroepen) in Nederland. De uitslag en uitkomsten van het onderzoek werden bekend gemaakt tijdens het Direct Markting Live!-event in Amsterdam. Gardafriends haalde de 1e plaats in de categorie Focus, online retailer Coolblue in de categorie Variety.

Dit is een groot succes voor Gardafriends en het bewijs dat zij de afgelopen jaren een fantastische community van Gardameer-fans hebben opgebouwd. Bij het onderzoek van TNS Nipo werden bezoekers van de pagina's gevraagd naar hun waardering voor de content, interactie en webcare op de pagina en of zij de pagina zouden aanbevelen bij anderen. Vooral op het punt van content, interactie en aanbevelen scoorde Gardafriends hoge punten.


Community
Gardafriends is een initiatief van de websites Gardameer-Nu.nl en Gardafriends.com. Zij streven ernaar om alle liefhebbers van het Gardameer een platform te bieden waar zij terecht kunnen voor nieuws, tips en vragen en een plaats waar zij ervaringen, foto's en video's kunnen delen over het Gardameer en omgeving. De community telt inmiddels 7000 fans en hoopt dit jaar te groeien naar 10.000.


Olga ter Voert, digital expert bij TNS NIPO deelde de uitkomsten van het onderzoek met het publiek en had de dagelijkse leiding over het onderzoek. Ter Voert: ‘Gardafriends scoort uitmuntend op de pijlers webcare en aanbevelen. Fans geven aan het gevoel te hebben dat de personen achter de pagina zich inzetten voor hun fans, dat zij bereikbaar zijn en hulp en advies bieden wanneer dit nodig is. Hiermee is de Facebookpagina van Gardafriends niet alleen een kanaal om te zenden. De activiteiten op de pagina stimuleren fans om meer over het merk en het centrale onderwerp, het Gardameer, met anderen te praten. Daardoor worden fans ook ambassadeurs. Zij zijn zo enthousiast over de pagina dat ze een actieve bijdrage leveren aan de werving van nieuwe fans.’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten